Białko na mase mięśniową
1 vote, 8.00 avg. rating (125% score)

Zazwyczaj słyszy się o zgubieniu kilku nadprogramowych kilogramach. Jednak zdarzają się osoby, które chcą przybrać na wadze. Wtedy koniecznie należy się zastanowić jak zrobić aby było skutecznie i przede wszystkim zdrowo. Do przybierania na masie potrzebne będą nam takie składniki jak: białko na mase mięśniową (1,6 g- 2 g na 1 kg ciała), tłuszcze (20-25 % zapotrzebowania energetycznego) i węglowodany złożone. Najlepiej szukać źródeł białka w naturalnych produktach, dopiero później sięgać po suplementy. Naturalnym źródłem białka są: ryby (łosoś, tuńczyk itp.), kurczak, jajka, soja, chude mięso wołowe, mleko, ostrygi, serek wiejski (z obniżoną zawartością tłuszczu), migdały i komosa ryżowa. Spożywanie białka najlepiej zacząć już od rana, na śniadanie, gdzie powinno ono stanowić około 20 % dziennego zapotrzebowania. Najlepiej jeść ok 5-6 posiłków dziennie zawierających białko na mase mięśniową. Gdy nie mamy możliwości uzupełnić białka składnikami z naszej lodówki, warto pomyśleć o suplementach.